De Fontein wint trofee bij first Lego League

CBS De Fontein wint trofee bij First Lego League
Via de gemeente Westerveld kwam het aanbod deel te nemen aan de Fist LEGO League. CBS De Fontein is hierop ingegaan. Vanuit school is een team geformeerd dat vol enthousiasme aan de slag is gegaan met het programmeren, onderzoeken, presenteren en samenwerken. Er is door de kinderen heel hard gewerkt. Hoewel er in het voortraject de nodige problemen waren, die opgelost moesten worden, bleef het team ervoor gaan.  Zaterdag 15 december kwam het team van De Fontein uit in de regiofinale in de Hanze Hogeschool Groningen, waarbij een groot aantal scholen uit Noord-Nederland de strijd met elkaar aanging.
Deze dag verliep heel succesvol, want De Fontein heeft de trofee voor de Core Values in de wacht gesleept. Dit is de prijs voor het samenwerken, overleggen en het oplossen van problemen die in de aanloop naar de finale toe ontstonden. De jury was onder de indruk hoe het team dit had aangepakt en waardeerde dit met het uitreiken van de eerste prijs op dit onderdeel. Trots keerden de kinderen met een prachtige trofee terug naar Dwingeloo.
De Fontein zet de laatste jaren sterk in op de 21e-eeuwse vaardigheden, waarbij onderdelen als probleemoplossend vermogen, overleggen en samenwerken veel aan bod komen. Het behalen van deze prijs is een bevestiging dat de school zich hierin sterk heeft ontwikkeld.

Media
  • Imagecffdcf9835c241f182280e7cdeab4de2